bakalinki

Jako że uwielbiam bakalie i wszystko co z nimi związane, postanowiłam wypróbować przepis znaleziony przypadkiem w trakcie porządków. W oryginale były to ciastka z rodzynek, jednak zmieniłam trochę koncepcję i dodałam suszoną żurawinę, orzechy, kawałki czekolady i kolorowe skórki cytrusowe. Urozmaiciłam je też odrobiną czekolady. Zrezygnowałam z przyprawy do piernika, bo jakoś mnie nie przekonywała.




składniki:
po 7 dag rodzynek, żurawiny, orzechów, krojonej czekolady i skórki z cytrusów
10 dag masła
10 dag cukru
20 dag mąki
2 jajka
2 łyżki mleka
1/2 łyżeczki sody

Utrzeć masło z cukrem i żółtkami, dodać mąkę, pianę z białka i bakalie. Wykładać łyżką na pergamin i piec aż się zarumienią. Wystudzić na kratce i oblać czekoladą. Z podanej porcji wychodzi ok 20 sztuk.

1 komentarz: