tort żabi kopiec

Tort urodzinowy dla mojego chrześniaka. Wyglądem miał przypominać kopiec kreta, niestety z braku kreta  powstał żabi kopiec. Żaba była największą atrakcją imprezy.Mina sprzedawczyni w cukierniczym w odpowiedzi na moje pytanie o cukrowego kreta była była bezcenna:). 




składniki na biszkopt:
3 jajka
1 szklanka mąki
1/2 szklanki cukru
1/2 łyżeczki proszku
2 łyżki oleju
2 łyżki kakao

Z podanych składników pieczemy biszkopt w okrągłej blaszce, po wystudzeniu kroimy na połowę. Biszkopt najlepiej upiec dzień wcześniej. 

nadzienie truskawkowe:
300 g truskawek
3 łyżki cukru pudru 
galaretka truskawkowa
Galaretki miksujemy z cukrem i łączymy z galaretką rozpuszczoną w 1 szklance wody
nadzienie serkowe:
500 g zmielonego białego sera
2 łyżki kwaśnej śmietany
piana z 2 białek 
3/4 szklanki cukru pudru
4 łyżki żelatyny
Ser miksujemy z cukrem i śmietaną, dodajemy pianę ubitą z białek. Łączymy z żelatyna rozpuszczoną w odrobinie mleka. 

Aby tort miał kształt kopca, robiłam go w szklanej misce na sałatkę średniej wielkości. Z jednej części biszkoptu wykroiłam placek średnicy miski u góry. Resztki i drugą połowę pokruszyłam na małe grudki, które idealnie przypominały glinę. 
Miskę należy dokładnie wyłożyć folią spożywczą. Następnie warstwami wylewać środek( jedną połowę nadzienia serkowego, schłodzić w lodówce, drugą warstwą ma być nadzienie truskawkowe, najlepiej tężejące i znowu szybko do lodówki, tak aby zdążyć wyłożyć drugą połówkę serkowego, zanim stężeje) i po ostatniej warstwie, lekko zastygniętej, trzeba przykryć kółkiem z biszkoptu  i schłodzić w lodówce najlepiej  przez  całą noc. Kiedy stężeje, wystarczy odwrócić miskę do góry nogami i delikatnie pociągając za folię wyciągnąć tort. Zdjąć folię, posmarować tort odrobiną bitej śmietany i przykleić biszkoptowe grudki.



1 komentarz:

  1. Ale fajny kopiec:) dodaj go do mojej akcji:) Zapraszam i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń