ciasto czekoladowe z cukinia i mascarpone



To ciasto to mój pierwszy raz z ciastem cukiniowym. I to bardzo udany. Pyszne wilgotne ciasto z delikatnym kremem mascarpone. W smaku bardzo przypomina murzynka. Prezpis na samo ciasto znalazłam u Dorotus. Zmieniłam troche ilość czekolady i odcinęłam sok z cukinii. Dodałam także warstwę mascarpone, której u niej nie było. Bardzo wszystkim smakowal więc na pewno bedzie powtórka.

Składniki na ciasto:
  • 115 g masła
  • 1/2 szklanki oleju
  • 200 g cukru
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/2 łyzeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki jogurtu naturalnego
  • 300 g mąki
  • 60 g kakao
  • 2 szkalnki startej cukinii ( ilość przed odcisnięciem soku)
  • po 50 g posiekanej czekolady gorzkiej i mlecznej
 Masło utrzec na puch, ucierając dodawac olej, Dodać cukier, sodę, proszek i sół. Ucierac. Wbić pojedyńczo jajka. Dodawć mąkę na zmianę z jogurtem po łyżce.
Miksujac dodać kakao. Dodac odcisnięta cukinie i posiekaną czekoladę, wymieszać łyżką. Przelać do foremki i piec około 45 minut w 160-170*C.

Masa mascarpone:
  • 250 g serka mascarpone
  • 100 g masła
  • 2 łyzki cukru pudru
  • 1 tabliczka czekolady 

Mascarpone utrzec z cukrem pudrem i masłem na puchową masę. Wyłożćyć na ostudzone ciasto. Czekolade roz[uścić, polać po wierzchu ciasta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz