szybkie ciasto czekoladowe z wiśniami


To ciasto to jedno z tych, do których zrobienia wystarczy miska i trzepaczka. Składniki wystarczy wymieszać i upiec. Nawet bez konkretnej kolejności dodawania składników. Przepis na którym się wzorowałam (tutaj) nie zawierał wiśni i czekoladowych kropelek, ale miał cynamon. Troszeczkę zmieniłam go po swojemu i wyszło bardzo smaczne ciasto, choć w oryginale na pewno takie też było. Moje wyszło niższe ale to chyba dlatego, że użyłam większej foremki. Bardzo polecam, zdążycie go zrobić nawet kiedy goście będą już na progu.



Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 3 jajka
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 łyżeczka sody
  • 3 łyżki kakao
  • 2 łyżki dżemu wiśniowego
  • 1 starte na grubych oczkach jabłko
Wszystkie składniki wymieszać dokładnie. Przelać do wyłożonej papierem foremki (użyłam 23*25 cm).

  • mrożone wiśnie
  • kropelki czekoladowe
  • łyżka mąki
  • cukier puder
 Wiśnie rozmrozić i dokładnie osączyć. Oprószyć mąką i ułożyć na cieście. Posypać całość kropelkami czekoladowymi. Piec około 40 minut w 180*C (piekłam z termoobiegiem).
Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem. 

6 komentarzy:

  1. Wydaje się byc banalne ;) trzeba spróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie super proste, zapisuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo polecam, takie proste i szybki ciasta sa przeważnie najlepsze!

      Usuń
  3. Ja dziś troszkę zmodyfikowałam ten przepis. Nie wiem czy to odkrywcze jakieś specjalnie, ale: dodałam skórkę pomarańczową plus sok z całej pomarańczy, 3 łyżki powideł śliwkowych i śliwki oraz czekoladę kawową pokrojoną na mniejsze kawałki na górę. Wykluczyłam jabłko i wiśnie. Wyszło pysznie! Polecam;)

    OdpowiedzUsuń
  4. PYSZNE POLECAM!!!! WILGOTNE I SMACZNE NAWET NA TRZECI DZIEŃ PO UPIECZENIU !

    OdpowiedzUsuń