pina colada - ciasto i tort



Pina coalda, jak nietrudno się domyślić, to ciasto w egzotycznym klimacie. Krem budyniowy z ananasem i kokosowa beza, to bardzo smaczne połączenie. Robiłam je już kilka razy, bo przepis jest niezawodny. Tym razem upiekłam je na imprezę urodzinową męża, ale wcześniej wystapiło również w formie tortu na chrzciny mojej kuzynki Marysi. 

Przy okazji chciałabym podziękować Myszce za nominację do Liebster Blog, ale z reguły nie biorę udziału w tego typu przedsięwzięciach, dlatego tu mój udział się kończy. Jednocześnie jest mi bardzo miło, że zostałam wyróżniona. 

A teraz czas na ciasto.

Składniki:
na biszkopt: (blaszka 24*35 cm)
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
Z podanych składników upiec biszkopt, wystudzić i nasączyć herbatą.

na krem:
  • puszka ananasa w syropie (owoc i sok)
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego
  • 2 łyżki cukru
  • 125 g masła
Ananasa odsączyć. Sok uzupełnić zimną wodą tak, aby w sumie było 500 ml. Część odlać, rozmieszać budyń i cukier, resztę zagotować. Ugotować budyń, przykryć garnek pokrywką i odstawić do ostygnięcia, mieszając co chwilę. Masło utrzeć do miękkości, następnie ucierając dodawać zimny budyń. Ananasa drobno pokroić, wmieszać do kremu. `Krem rozsmarować na biszkopcie.

na płytę kokosową:
  • 4 białka
  • szczypta soli
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 150 g kokosu 
Białka ubić z solą i pudrem na sztywno. Dodać kokos, wymieszać. Przelać do formy wyłożonej papierem. Piec około 20 minut w 150*C, a później przez około 10 minut w 170*C. Wystudzić, delikatnie zdjąć papier, przełożyć na krem, docisnąć. 

A tak wyglądał tort:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz