tort Malakoff




Tort-niespodzianka na urodziny mojego męża.
Malakoff to austriacki tort migdałowy, bez pieczenia, jego bazą są biszkopty nasączane alkoholem. Jest wiele wersji tego tortu, ja stworzyłam swoją własną, wzorując się na kilku przepisach. Przede wszystkim  upiekłam na spód cienki biszkopt, żeby było stabilniej, i nasączyłam jego i biszkopty białym winem połączonym z rumem. Takie biszkopty w połączeniu z kwaskowatym dżemem, kremem budyniowym i bitą śmietaną to poezja. A z dodatkiem prażonych migdałów to obłęd. Musicie spróbować! Lepszego nie jadłam.



Składniki:
na biszkopt:
  • 3 jajka
  • 3/4 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Białka ubić z solą i cukrem na sztywno. Nadal ubijając dodawać po żółtku. Mąkę z proszkiem przesiać do masy jajecznej i delikatnie wymieszać za pomocą łyżki. Przelać do tortownicy (26 cm) i upiec.

krem:
  • 500 ml mleka
  • 2 łyżki cukru
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego
  • cukier waniliowy
Z podanych składników ugotować budyń. Gorący przykryć pokrywką, odstawić do ostugnięcia mieszając co jakiś czas.

poncz:
  • 3/4 szklanki białego wina (użyłam Tokai)
  • 1/4 szklanki rumu
  • 1 łyżka cukru
Wszystkie składniki wymieszać.

dodatkowo:
  • 1 i 1/2 paczki podłużnych biszkoptów
  • 125 g masła
  • 1/2 słoiczka dżemu z czarnej porzeczki
  • 330 ml śmietany kremówki
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 100 g prażonych płatków migdałowych
Zimny budyń utrzeć z masłem na puszysty krem. Wystudzony biszkopt naponczować. Rozsmarować na nim dżem a następnie delikatnie, aby nie wymieszać, krem budyniowy. Posypać połową migdałów. Biszkopty nasączać w ponczu i układać na kremie. Wyłożyć drugą część kremu. Kremówkę ubić z cukrem pudrem, posmarować wierzch grubiej oraz boki. Pozostałe biszkopty przeciąć na połowę, ułożyć wokół tortu. Z pozostałej bitej śmietany i migdałów utworzyć dekorację. Tort przechowywać w lodówce. Mój jakiś czas stał w ciepłej kuchni i trochę się rozpłynął, co niestety widać na zdjęciach. 

6 komentarzy:

  1. Łał, wygląda wspaniale. Mąż musiał być zachwycony :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pełna podziwu dla Twojego talentu kulinarnego-którego Ci zazdroszczę!!! Wszystkie ciasta, a przede wszystkim torty wyglądają wręcz niebiańsko :) Pozdrawiam Cię serdecznie. Agnieszka

    OdpowiedzUsuń