sernik z kisielem



Jeden z moich ulubionych serników. Dzięki dodatkowi oleju jest soczysty i delikatny. Tym razem użyłam swojskiego sera i przez to był jeszcze lepszy. Jego zaletą jest to, że nie opada, a painka dodaje mu uroku.

Składniki:
na ciasto:
  • 20 dag mąki
  • 10 dag masła
  • 2 żółtka
  • 10 dag cukru pudru
  • 3 łyżki śmietany
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao
Ze wszystkich składników zagnieść ciasto, schłodzić. Wylepić nim blaszkę wyłożoną papierem.

na masę serową:
  • 1200 g sera na sernik (użyłam pół na pół wiaderkowego i swojskiego twarogu)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 6  żółtek
  • 3/4 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 opakowania budyniu waniliowego
  • 2 cukry waniliowe
  • skórka otarta z cytryny
  • łyżka soku z cytryny
Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym na biało. Ucierając dodawać po łyżce sera. Dodać skórkę i sok z cytryny, olej i budynie rozrobione w mleku. Wylać na ciasto i włożyć do piekarnika nagrzanego do 175*C na 30 minut. Po tym czasie wyłożyć na ser piankę.

na piankę:
  • 2 opakowania kisielu truskawkowego
  • 6 białek
  • 3/4 szklanki cukru
  • szczypta soli
Białka ubić z cukrem i solą na sztywną pianę. Dodać kisiele i zmiksować do połączenia się składników. Wyłożyć na zapieczony ser i piec jeszcze pół godziny. Studzić w uchylonym piekarniku. 

9 komentarzy:

  1. Jakie ono ładne! Wygląda tak delikatnie, jak chmurka :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha ,fajna kombinacja smakowa,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. na jaki format blaszki jest podana dana proporcja? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ślicznie wygląda, taki trójkolorowy serniczek i bardzo mnie ciekawi ta kisielowa pianka, zaraz zabieram się za niego, mam nadzieję że się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałaś rację Klementynko, udał się. Serniczek jest pyszny i uroczo się prezentuje. Dzięki serdeczne za rewelacyjny przepis. Bywam tu od jakiegoś czasu, bardzo mi się podoba Twój blog, masz oryginalne przepisy, na ciacha, które bardzo trafiają w moje smaki. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że sernik się udał! dziękuję za miłe słowa i zapraszam do mnie częściej. Staram się aby przepisy były ciekawe ale przygotwane z łatwo dostępnych i niedrogich składników. Fotografia u mnie trochę kuleje ale cóż.... Cieszę się, że ktoś tu zagląda, pozdrawiam!

      Usuń
  6. pycha! polecam przepis :)

    OdpowiedzUsuń