"smerfetka" - sernik na zimno



Smerfetka to ostatnio popularne ciasto, robione na wiele sposobów. Jakiś czas temu zobaczyłam je w gazetce "Najlepsze ciasta" i wiedziałam, że długo nie będzie czekać na swoją kolej. Okazja nadarzyła się wraz z urodzinami córeczki. Przepis zmodyfikowałam, ale koncepcja została ta sama. Polecam je szczególnie na imprezy z udziałem dzieci, bo wiadomo, że one lubią galaretki a niebieska będzie hitem!


* robiłam w foremce 24*24 cm

Składniki:
na biszkopt:
  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki maki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Białka ubić z cukrem, ubijając dodawać po żółtku. Wsypać mąkę wymieszaną z proszkiem i delikatnie wymieszać.  Piec około 20 minut w 170*C, przestudzić. 

warstwa serowa:
  • 500 g serka trzykrotnie mielonego
  • 4 żółtka
  • 3/4 szklanki cukru pudru 
  • 1 kostka masła
  • 2 galaretki cytrynowe rozpuszczone w 2 szklankach wody
Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem i żółtkami. Ucierając dodać ser. Na końcu dodać płynne ale wystudzone galaretki. 

Tężejącą masę wylać na biszkopt i odstawić do lodówki, aż całkiem stężeje.

pianka niebieska:

  • 4 białka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 galaretka turkusowa
Galaretkę rozpuścić w szklance wody, wystudzić. Białka ubić z cukrem na sztywną pianę. Do piany delikatnie wmieszać tężejącą, ale jeszcze płynną galaretkę. Całość wyłożyć na warstwę serową. 

wierzch:
  • galaretka niebieska ,
Galaretkę rozpuścić w 1,5 szklanki wody, wylać na zastygłą piankę. Z racji tego, że ciasto robione jest z surowych jajek, należy je przechowywać w lodówce. 

19 komentarzy:

  1. Nie słyszałam jeszcze o takim cieście, ale wygląda zacnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wierzę w to, co widzę :)
    Najlżejsze, najładniejsze ciasto jakie ostatnio widziałam :) Śliczne!
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny pomysł:) bardzo łądnie się prezemtuje na talerzu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie się prezentuje! Idealne na lato:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne, podoba mi się. Ciekawy serniczek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne ciasto, w czwartek wyzwanie. Przygotuję je na Dzień Chłopaka do szkoły:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata na pewno się uda, trzymam kciuki! Daj znać jak wyszło, pozdrawiam

      Usuń
  7. Wyszło cudnie:) Biszkopcik jak marzenie. Miałam problem z kupieniem galaretek w kolorze niebieskim. Mieszkam we Wrocławiu. W Kauflandzie mają 3 kolory: szafirowy, turkusowy i niebieski.
    Ciasto śliczne, dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wyszło. Ja mieszkam na wsi i też mam problem z kupieniem rożnych galaretek, a o ozdobach na torty to mogę pomarzyć.... Albo jechać do miasta.

      Usuń
  8. Ciasto wygląda świetnie. Mam jedno pytanie - jakiego twarogu użyć? Ola

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyszedł mi identyczny, smakuje równie nieziemsko jak wygląda! :))))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto pycha polecam.

    OdpowiedzUsuń
  11. czy biszkopt nie będzie suchy jeśli się nie nasączy?

    OdpowiedzUsuń
  12. Moim zdaniem nie ale możesz nasączyć herbatą

    OdpowiedzUsuń
  13. Gdzie można dostać galaretkę turkusową? :o

    OdpowiedzUsuń