zdrowe ciasto z goją i olejem rzepakowym


Rano obiecałam sobie, że w czwartek upiekę już pierniczki na święta a do tego czasu będę pościć od pieczenia... Jednak moja silna wola jest słaba i to bardzo. Skusiłam się na szybkie ciasto kakaowe z jabłkami, jagodami goji, żurawiną i bakaliami, na które przepis mam już od lat, a nigdy go jeszcze nie zrobiłam. Wyszło nad podziw dobre, nasze maleństwo zjadło od razu trzy kawałki. Domowe słodycze są zdrowsze niż sklepowe, to ciasto zawiera wiele wartościowych bakalii i olej rzepakowy. Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega 3 i dlatego jest zalecany w codziennej diecie, także do przygotowywania domowych słodkości. 

Składniki:

  • 3 jajka
  • 230 g mąki
  • 180 g cukru
  • 100 ml oleju rzepakowego
  • szczypta soli
  • 3 jabłka
  • garść rodzynek, suszonej żurawiny i jagód goji
  • 3 łyżeczki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
Jajka ubić z cukrem i solą. Ubijając powoli dolewać olej. Mąkę, kakao, sodę i proszek wymieszać. Jabłka obrać, pokroić w kostkę i obtoczyć w łyżce mącznej mieszanki. Bakalie zalać wrzątkiem na minutę i odcedzić. Dodać do jabłek. Resztę suchych składników dokładnie wymieszać rózgą. Dodać jabłka, wymieszać i przelać do keksówki o długości 30 cm. Piec godzinę w 170*C



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz