piernik z dwóch jajek


Ten piernik to jeden z moich pewniaków- zawsze się udaje. Pięknie wyrasta i jest pulchniutki. A dodatkową jego zaletą jest to, że długo pozostaje świeży i wilgotny. Ja upiekłam go na wyjazd nad morze a potem na miejscu pokroiłam na kromeczki i posmarowałam je powidłami. Nie wyschnął nawet trzeciego dnia, chociaż stał na stole bez przykrycia. 

*na dużą keksówkę
Składniki:
  • 4 szklanki mąki
  • 250 g masła lub margaryny
  • 1,5 szklanki cukru
  • 2 jajka
  • 2 szklanki mleka
  • 2 łyżeczki sody
  • 4 łyżki kakao
  • 1 opakowanie przyprawy do piernika
  • 3 łyżeczki cynamonu
Mleko, kakao, masło i cukier zagotować mieszając co chwila i ostudzić. Mąkę połączyć z cynamonem, przyprawą i sodą, przesiać przez sitko. Dodać do masy kakaowej, wbić jajka i wszystko wymieszać mikserem do połączenia składników. Blaszkę wyłożyć papierem, wylać ciasto i piec około godziny w 180*C. 
Po wystudzeniu można posypać cukrem pudrem, polać polewą lub lukrem lub przekładać powidłami lub kremami.



1 komentarz:

  1. Jaki puszysty;) super przepis
    Zapraszam do mnie
    www.naturalnemetody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń