nocne bułeczki zaplatane z makiem


Po sukcesie bułeczek śląskich skusiłam się na moje ulubione bułeczki z makiem. Te są inne, bardziej zwarte i gęste. Do ciasta nie dodajemy jajek a masło zastępujemy olejem. Ciasto wyrabiamy wieczorem, odstawiamy na noc do lodówki a rano pleciemy bułeczki i pieczemy. Wystarczy rano 40 minut, żeby mieć ciepłe, pachnące pieczywo. Skusicie się?

**wyszło mi 9 sztuk
Składniki:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1 i 1/4 łyżeczki soli
  • 1 łyżka cukru
  • 40 g drożdży
  • 1/2 szklanki mleka 3%
  • 1/2 szklanki wody
  • 1 roztrzepane jajko
  • 1 łyżka maku
Wieczorem drożdże rozkruszamy, mieszamy z trzema łyżkami mleka i cukrem, odstawiamy na kwadrans do wyrośnięcia. Mąkę i skrobię przesiewamy, dodajemy do drożdży, wlewamy olej, resztę mleka, wodę i sól. Wyrabiamy (na początku wyrabiam mikserem z końcówkami do drożdżowego a potem na blacie ręcznie- dzięki temu ciasto nie przykleja się tak do rąk). Miskę smarujemy olejem i wkładamy do niej ciasto. Przykrywamy ściereczka i wstawiamy do lodówki na noc. Rano z ciasta formujemy 9 kulek a z każdej kulki wałeczek o długości około 30 cm. Wałeczek ciasta zawiązujemy w pętelkę z dziurką i każdy koniec owijamy wzdłuż tej pętelki. Bułeczki smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy makiem. Przykrywamy i odstawiamy jeszcze na kwadrans. Pieczemy w 220*C około 15-20 minut.

*przepis znalazłam u Margarytki, ale pochodzi on z forum CinCin, troszkę go zmieniłam pod swój gust






9 komentarzy:

  1. Ładne ci wyszły.
    Ta reklama skąpiec wchodzi na pole komentarze i zaslania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak z piekarni,wspaniale wyglądają.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. a jednak 1 jajeczko w przepisie się znalazło, ma być czy pomyłka?

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszły pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do smarowania a nie do ciasta :) mozesz użyć mleka jak nie chcesz jajka

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszły smakowite,posypałam czarnuszką,dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyszły smakowite,posypałam czarnuszką,dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń