bułeczki ziołowe z serem


Ostatnio polubiłam pieczenie bułeczek. Kiedy chodziłam do liceum w popularnej u nas piekarni często kupowałam bułkę prowansalską z serem. Bardzo mi smakowała, dlatego dziś postanowiłam odtworzyć jej smak. Chyba się udało. 

na 9 dużych bułek:
Składniki:
  • 500 g mąki
  • 1 jajko
  • 25 g drożdży
  • 250 ml ciepłego mleka
  • 30 g masła roztopionego
  • 2 małe łyżeczki soli
  • 2  małe łyżeczki cukru
  • łyżeczka bazylii suszonej
  • łyżeczka suszonego oregano
  • 2 łyżeczki suszonych pomidorów z bazylią (użyłam Kamisa)
  • 9  niewielkich plasterków żółtego sera
Drożdże rozpuścić w odrobinie mleka. Dodać resztę składników (oprócz sera) i wyrobić na gładkie elastyczne ciasto (wyrabiam mikserem). Odstawić na półtorej godziny do wyrośnięcia. Po tym czasie uformować bułeczki, na każdą położyć plasterek sera i posypać jeszcze ziołami. odstawić na pół godziny. Po tym czasie piec w 200*C około 20 minut, aż będą złote a ser się stopi. Wystudzić na kratce. 

1 komentarz: