winny karczek z rękawa


Karkówkę na kilka godzin zalałam winem a następnie zamarynowałam w przyprawach i upiekłam w rękawie. Mięso z rękawa jest soczyste i bardzo aromatyczne. Często je tak przygotowuję, bo moja rodzina bardzo je lubi. Dziś podałam je z pieczonymi ziemniakami. 

Składniki:

  • 1 kg karczku
  • 1 szklanka czerwonego wina
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżka przyprawy do mięs Knorr
  • 1 łyżeczka ostrej papryki
  • świeżo mielony pieprz czarny
  • 1 łyżka oleju
Mięso opłukać, pokroić na plastry i zalać winem. Wstawić do lodówki na kilka godzin. Następnie wyjąć z wina. Olej wymieszać z czosnkiem i przyprawami. Natrzeć mięso, przełożyć do rękawa, zawiązać i wstawić do lodówki najlepiej na noc. Piec w 200*C około godziny. Pod koniec pieczenia rozciąć rękaw aby mięso się zarumieniło. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz