ekspresowe ciasto jabłkowe na oleju



Przygotowanie tego ciasta jest tak banalne, że poradziłoby sobie z nim nawet dziecko. Zrobienie go zajmuje pięć minut, później tylko do piekarnika i gotowe. Wspaniale smakuje jeszcze ciepłe a najlepsze są chrupiące przypieczone boki. Zjedliśmy je na kolację zamiast drożdżówek, ze szklaneczką zimnego mleka. 

*foremka 23*23 cm lub tortownica
Składniki:
na ciasto:
  • 260 g mąki
  • 4 jajka
  • 55 g mąki ziemniaczanej
  • torebka budyniu waniliowego
  • 130 g cukru pudru
  • szklanka oleju
  • łyżeczka cynamonu
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
dodatkowo:
  • 4 jabłka
  • 100 g rodzynek
  • łyżeczka cynamonu
Piekarnik nagrzać do 160*C z termoobiegiem. Mąkę, mąkę ziemniaczaną, proszek do pieczenia i cynamon wymieszać i przesiać. Wszystkie składniki ciasta razem zmiksować. Rodzynki zalać wrzątkiem i po chwili odcedzić. Jabłka obrać, pokroić na małe kawałki i przesypać cynamonem. Połowę ciasta wyłożyć do blaszki wyścielonej papierem do pieczenia. Na cieście rozłożyć jabłka i rodzynki, przykryć pozostałym ciastem. Wstawić do piekarnika i piec około 45 minut. Po upieczeniu można posypać cukrem pudrem lub polać polewą. 

16 komentarzy:

  1. a po co ten budyn?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można go zastąpić mąką ziemniaczaną, ja lubię posmak budyniu w ciastach.

      Usuń
  2. Po takiej kolacji z pewnością mieliście słodkie sny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze mam słodkie sny 😊 ciasta mi się śnią po nocach 😊

      Usuń
  3. Chyba warto jutro go upiec-bo szybkie

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda super, uwielbiam takie ciasta "na szybko", jutro wypróbuje przepis, może dam więcej jabłek bo tonęęę w jabłkach :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie wyszło ciasto było ciemne od cynamonu i strasznie gęste że nie mogłam od miski przelać na blachę gdzie błąd.

    OdpowiedzUsuń
  6. wyszło mi strasznie geste że nie mogłam dać ciasta na tortownicę i jabłka na wierzchu i się spaliły przez te ciasto bo było go mało i gęste że nie mogłam rozdzielić.Co ja żle zrobiłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na pewno nie pomyliła Pani proporcji? piekłam z tego przepisu 3 razy i zawsze wychodziło bez problemu.

      Usuń
  7. ciasto mi nie wyszło gęste nie moglam podzielić na dwie części ażeby dać jabłka i jabłka są na wierzchu spalone gdzie popełniłam błąd

    OdpowiedzUsuń
  8. od czego to zależy ile mam dać mam mąki od ilości jajek.Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  9. potrzebuję przepis na zwykłe ciasto piaskowe,Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam ;-) I polecam :) Szybkie ciacho do kawki na niedzielę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A jaka ilość w gramach tego budyniu?

    OdpowiedzUsuń
  12. Potwierdzam zdanie poprzedniczek; przez ten budyń ciasto jest za gęste i nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń