murzynek z jogurtem i malinami


Pomysł na to ciasto powstał przypadkiem, bo w lodówce zalegało mi kilka jogurtów. Z wyglądu trochę przypomina sernik i w sumie smakuje też podobnie. Ja zrobiłam je z malinami ale pyszne będzie też z truskawkami lub brzoskwiniami. A tak przy okazji to zastanawiam się co magicznego było w jogurtach bo użyłam różowego jogurtu malinowego a po upieczeniu masa jest biała...

*foremka 23*23 cm
Składniki:
na ciasto murzynkowe:
  • 4 jajka
  • 1 i 3/4 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 250 g masła
  • 2 łyżki kakao
  • 8 łyżek wody
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
na masę jogurtową:
  • 700 g jogurtu malinowego
  • 1 opakowanie budyniu śmietankowego
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 3 jajka
  • szklanka malin
Masło, kakao, cukier puder i wodę zagotować a następnie wystudzić. Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywno. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i przesiać. Do masy kakaowej wmiksować najpierw żółtka a później mąkę. Na końcu delikatnie połączyć z pianą z białek. 

Budyń, mąkę ziemniaczaną, mąkę i cukier puder wymieszać i przesiać. Jogurt zmiksować z jajkami a następnie dodać wymieszane mąki z budyniem. Zmiksować na gładką masę. 

Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Wylać połowę ciasta murzynkowego a na nie masę jogurtową. Rozłożyć połowę malin i przykryć resztą ciasta. Na wierzchu ułożyć pozostałe maliny. Piec w 160*C z termoobiegiem około godziny. Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem lub polać polewą czekoladową.

23 komentarze:

  1. Super przepis ,ja mialam wlasnie upiec sernik z jogurtow,ale ten przepis ten jest fajny.Uwielbiam murzyneka.Mam pytanie moge uzyc zamiast jogurtu malinowego jogurt grecki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie i pysznie wygląda to ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  3. jakiej firmy jogurt Pani użyła?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam termoobiegu więc na jaki czas i jaką temperaturę ustawić w zwykłym piekarniku góra- dół

    OdpowiedzUsuń
  5. Wizualnie prezentuje się świetnie! A jak smakuje to przekonam się w niedługim czasie bo zapisuję sobie przepis do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mozna uzyc innej formy rowniez? O innych wymiarach?

    OdpowiedzUsuń
  7. 700g jogurtu-ile to bedzie w przeliczeniu na ml,tez ok 700 ? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pysznie!!upiekłam,ale szału nie ma !!szkoda!na pewno już go więcej nie zrobię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, że nie smakowało. Ale to jest właśnie kwestia gustu- nie wszystkim wszystko smakuje.

      Usuń
  9. Jedno a lepszych ciast jakie pieklam Bardzo dziekuje za pyszny przepis!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jedno z lepszych ciast jakie pieklam dziekuje bardzo za pyszny przepis!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jedno z lepszych ciast jakie pieklam dziekuje bardzo za pyszny przepis!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wyszedł mi taki piękny gdyż cała masa jogurtowa opadła na dno ...zastanawiam się dlaczego , co zrobiłam źle ?

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzisiaj upiekłam jest pyszne polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapowiadał się super a nawet nie wsadzilam go do piekarnika. Ciasto wyszło za gęste, masa jogurtowa nie przypominała raczej masy. Może jakby Pani podała konkretne proporcje bo szklanka szklance nie równa i rodzaj jogurtów które zostały użyte coś by z tego wyszło a tak na marne poszło tyle produktów.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobiłam piecze się w piekarniku zobaczymy co z tego wyjdzie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cała masa jogurtów opadła na dno i wcale nie zrobiła się taka biała jak na zdjęciu

    OdpowiedzUsuń
  17. Szklanka to od wieków 250 ml i nie chce być inaczej 😜

    OdpowiedzUsuń
  18. Pyszne ciasto tak ocenił je wnuczek:)zrobiłam je ze śliwkami wędzonymi Pychota tylko cukru dodałam do jogurtów więcej

    OdpowiedzUsuń