ciasto marchewkowe z kremem



Jedliście kiedyś ciasto marchewkowe? Jeśli nie to koniecznie musicie spróbować. Ma ono tak charakterystyczny smak i zapach, że nie sposób mu się oprzeć. Próbowałam już kilku wersji i ciężko byłoby mi wybrać najlepszą, bo wszystkie były bardzo smaczne. Do tego dodałam orzechy, przełożyłam je kremem budyniowym takim jak do karpatki i wyszło z tego całkiem eleganckie ciacho. Jesienią u mnie obowiązkowe. 

p.s. zachęcam do poczytania o nie tylko smakowych ale również zdrowotnych i kosmetycznych walorach marchewki TUTAJ (klik)

*mała foremka 23*23 cm (jeśli chcecie upiec w standardowej blaszce należy zrobić z półtorej porcji)
Składniki:
na ciasto:

  • 2 szklanki mąki 
  • 1 szklanka cukru
  • 4 jajka
  • 1 szklanka oleju
  • 2 duże marchewki
  • 3 łyżki orzechów włoskich
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody 
na krem:
  • 30 g mąki ziemniaczanej
  • 20 g mąki pszennej
  • 20 g mąki kukurydzianej 
  • 500 ml mleka
  • 2 łyżki cukru
  • 200 g masła
na polewę:
  • 1/4 kostki masła
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • 3/4 łyżki kakao
  • 1 łyżka wrzątku
Marchewkę zetrzeć na tarce o drobnych oczkach i mocno odcisnąć. Mąkę wymieszać z cynamonem, proszkiem do pieczenia i sodą. Jajka ubić z cukrem na puszystą białą masę. Nadal ubijając wlać olej i wsypać mąkę. Zmiksować. Na końcu dodać marchewkę i orzechy. Ciasto przełożyć do foremki wyścielonej papierem do pieczenia. Piec w 180*C około 45 minut. Po upieczeniu delikatnie wyjąć z foremki i wystudzić na kratce. Przekroić na dwa blaty. 
Przygotować krem: mąki wymieszać z cukrem i odrobiną mleka. Resztę mleka zagotować i wlać rozrobione mąki. Ugotować budyń i wystudzić. Utrzeć z miękkim masłem. Gotowym kremem przełożyć ciasto. Składniki polewy zagotować mieszając, przestudzić i polać ciasto. Wierzch można posypać wiórkami czekolady. 

8 komentarzy:

  1. Ja robię masę z serków naturalnych typu bieluch.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda obłędnie to ciasto! Marchewka w składzie to super sprawa i dodatkowy smak;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A można prosic o podanie składników na krem w szklankach lub łyżkach i czy mąkę kukurydzianą można zastąpic zwyklą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nad przepisem w pomarańczowych zakladkach jest przelicznik wag, proszę sobie przeliczyć według niego.

      Usuń
  4. Poradziłam sobie dziękuję!Przekrojone ciasto stygnie,krem czeka na przełożenie,poleję polewą i bedzie co pojeśc!A jeszcze chlebek w piekarniku! Ale to z innego komentarza!Bardzo dziękuję

    OdpowiedzUsuń