pieczone pierogi z kaszą i kapustą



Mój mąż zażyczył sobie na obiad pierogi. Zrobiłam ich za dużo, zamrażalnik pełny więc nie miałam co z nimi zrobić. Wpadłam więc na pomysł upieczenia ich, choć nie byłam przekonana, czy to się uda, bo w końcu ciasto pierogowe jest nieszczególne. Mile zaskoczył nas efekt takiego eksperymentu, wyszły z tego świetne chrupiące paszteciki, które mogłabym spokojnie podać na spotkaniu z przyjaciółmi. My takie przekąski zawsze jadamy z sosem czosnkowym, tak też je podałam i tym razem. 

Składniki:

na ciasto:
  • 300-350 g mąki
  • 220 ml wrzątku
  • 1 jajko
  • 30 ml oleju
  • szczypta soli
na farsz:
  • 50 g kaszy gryczanej
  • 1 cebula
  • 200 g mięsa mielonego
  • 100 g kapusty kiszonej
  • ząbek czosnku
  • 2 łyżki oleju
  • sól
  • pieprz
  • ostra papryka
  • łyżeczka ziół prowansalskich
dodatkowo:
  • 1 jajko
  • łyżka czarnuszki
Najpierw przygotować farsz. Kaszę ugotować w osolonej wodzie. Cebulę posiekać i podsmażyć na złoto, dodać mięso i przyprawy, usmażyć razem. Na końcu dodać pokrojoną kapustę, kaszę i czosnek. Mieszając smażyć jeszcze przez kilka minut. Przestudzić. 

Ciasto zagnieść dosypując stopniowo mąkę, aż będzie miało idealną konsystencję. Położyć na podsypanym mąką blacie i przykryć miską, odstawić na 10 minut. 

Ciasto rozwałkować cienko i szklanką wycinać koła. Nadziewać farszem i sklejać boki. Jajko rozbełtać i smarować pierogi z obu stron, układać na blaszce do pieczenia i posypać czarnuszką. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200*C i piec aż będą złote czyli około 10 minut. 

4 komentarze:

  1. a np.jak ruskie da się tak zrobic

    OdpowiedzUsuń
  2. jeśli jeszcze nie robiłaś, polecam farsz z kaszy gryczanej i twarogu, z doddatkiem mięty. wspaniale smakuje! :)

    OdpowiedzUsuń