paszteciki drożdżowe z kaszanką



Paszteciki serwuję bardzo często, przeważnie jako dodatek do czystego pikantnego barszczyku lub samodzielnie z sosem czosnkowym. Przeważnie robię je z pieczarkami lub szpinakiem. Tym razem jakoś tak mnie natchnęło, żeby zrobić inaczej i do środka dałam kaszankę podsmażoną z cebulą i kiszoną kapustą. Mój mąż stwierdził, że było to danie niecodzienne, ale bardzo smaczne. Najlepiej smakują jeszcze ciepłe, ale na zimno jako zamiennik kanapki też są dobre. 

Składniki:
na ciasto:
  • 500 g mąki pszennej
  • 30 g drożdży
  • 3 łyżki masła
  • 2 jajka
  • 1 szklanka ciepłego mleka
  • łyżeczka cukru
  • płaska łyżeczka soli
na nadzienie:
  • 3 kaszanki
  • 200 g kiszonej kapusty
  • 2 cebule
  • pieprz
  • olej 
dodatkowo:
  • 1 jajko
  • kminek
  • czarnuszka

Mąkę przesiać do dużej miski. Na środku zrobić wgłębienie, wkruszyć tam drożdże, zasypać cukrem i wlać odrobinę mleka. Odstawić na kilka minut. Następnie dodać resztę mleka, jajka i sól. Wyrabiać ciasto powoli dolewając roztopione i wystudzone masło. Wyrobione ciasto odstawić na godzinę w ciepłe miejsce, przykrywając miskę ściereczką. 
W tym czasie przygotować farsz: na rozgrzany olej wrzucić cebulę pokrojoną w piórka. Kiedy się zeszkli dodać rozdrobnioną kaszankę i podsmażyć. Na końcu dodać odciśniętą kapustę i doprawić pieprzem. Gotowy farsz przestudzić. 
Wyrośnięte ciasto rozwałkować i pokroić na prostokąty. Na każdy nałożyć po trochę farszu, złożyć na połowę i skleić brzegi. Jajko rozbełtać i za pomocą pędzelka posmarować ciasto i posypać z wierzchu kminkiem i czarnuszką. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200*C i piec około 15 minut. 

3 komentarze:

  1. Z wyglądu są bardzo kuszące, ale ich wnętrze trochę zaskakujące. Ale cóż ja bardzo lubię kaszankę, a szczególnie w połączeniu z kapustą:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja paszteciki robiłam dotychczas raczej z tradycyjnymi nadzieniami, z kaszanką jeszcze nie spotkałam się

    OdpowiedzUsuń