budyniowiec ( bez pieczenia)


Latem nie mamy zbyt wiele czasu ani ochoty na długie stanie przy piekarniku dlatego na takie sytuacje doskonałym rozwiązaniem są ciasta bez pieczenia. Najbardziej lubię te na herbatnikach, bo równo się kroją i ładnie wyglądają. To ciasto to najprostsza wersja: herbatniki, gorąca masa budyniowa i brzoskwinie w galaretce. Proste ale jakże smaczne!

*foremka 23*28 cm
Składniki:

  • 300 g herbatników kakaowych
  • 150 g herbatników maślanych 
  • 1 l mleka
  • 3 opakowania budyniu waniliowego (120 g )
  • 5 łyżek cukru
  • kostka masła
  • puszka brzoskwiń
  • 2 galaretki brzoskwiniowe
Foremkę do pieczenia wyścielić papierem. Na dnie ułożyć połowę herbatników kakaowych. Większą część mleka i masło zagotować.  Budynie i cukier rozmieszać w odrobinie mleka i wlać na resztę gotującego się mleka. Gorącą masę podzielić na trzy części i od razu przekładać nią herbatniki tak, aby środkową warstwę stanowiły ciastka maślane. Kiedy całość wystygnie na wierzchu ułożyć brzoskwinie i zalać  tężejącymi galaretkami rozpuszczonymi w 3 szklankach wody. 

5 komentarzy:

  1. Świetne ciasto, muszę takie zrobić :)
    Dziękuje za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie <3 Poproszę o kawałeczek :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny i apetyczny kawałeczek))

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie jestem w trakcie robienia,ale nie wiem co z tego wyjdzie, ponieważ do gotującego mleka zapomniałam dać masło,jak już zrobiłam budyń to mi się przypomniało i postanowiłam zaryzykować,dodałam masło do budyniu.Coś z tego będzie???Zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłem, smakuje. Tylko masy mi dość mało wyszło. 1 i 1/3l mleka bym potrzebował ;)

    OdpowiedzUsuń