chleb graham


Domowego chleba nie trzeba specjalnie reklamować, bo każdy wie, że jest zdrowszy i lepszy od wszędobylskiego obecnie pieczywa z mrożonki. Kto czyta bloga regularnie to wie, że piekę chleb i bułki bardzo często, ciągle wypróbowując nowe przepisy. Wczoraj pokusiłam się o spróbowanie chleba z gotowej mieszanki mąki. To był mój pierwszy graham i z chęcią wykorzystałam produkt firmy Polskie Młyny- mieszankę mąk, do której dołączona jest foremka. Taki chleb robi się sam, wystarczy wymieszać z wodą i upiec. 

Składniki:

  • 1 opakowanie mieszanki do wypieku chleba pszenno-żytniego Polskie Młyny
  • 210 -230 ml wody 
Mieszankę wsypać do miski, wlać wodę i za pomocą miksera z hakami (lub ręcznie ) wyrabiać ciasto kilka minut aż będzie jednolite i gładkie. Miskę przykryć ściereczką i odstawić na 20 minut. Po tym czasie z ciasta uformować wałek i umieścić je w dołączonej foremce. Ponownie przykryć i odstawić na godzinę. Wyrośnięty chleb wstawić do piekarnika nagrzanego do 180*C i piec około 40 minut. 


Poniżej tak dla ciekawości zamieszczam fragment etykietki. Skład jest przyzwoity, jednak ja dodałam trochę więcej wody niż producent zaleca. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz